صحبتهای جنجالی رسایی در “دید در شب” رضا رشیدپور

پوریا پورسرخ
پوریا پورسرخ در برنامه دید در شب
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴
دکتر محمد جواد ظریف
دکتر ظریف در برنامه دید در شب
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴

صحبتهای جنجالی رسایی در “دید در شب” رضا رشیدپور

حجت‌الاسلام حمید رسایی در تازه‌ترین برنامه اینترنتی «دید در شب»، در مقابل رضا رشیدپور نشست و نظرات جنجالی و صریحی درباره مسائل مختلف اظهار کرد.

 

اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را در بخش آلبوم تصاویر، به نقل از کانال تلگرامی «دید در شب» در ادامه می‌خوانید:

 

– محمدرضا خاتمی: یک پزشکی که نون برادرش را خورد و سیاستمدار شد.

 

– اسفندیار رحیم مشایی: یک فردی که در مورد عملکرد و مواضعش ابهامات زیادی بود. خیلی هم برای من مهم نیست. من یک بار به او گفتم شما دلت می‌خواهد حرف نو دینی بزنی اما نه استاد دیده‌اید و نه بلدید، برای همین قاطی می‌کنید.

 

* ایشان را جزو جریان انحرافی می‌دانید؟

 

برای ایشان جریان قائل نیستم. جریان یک چیز بزرگ و ریشه‌دار است. مبانی اعتقادی ایشان را قبول ندارم.

 

– علی مطهری: مجمع‌الاضداد است. در مجلس هشتم گفتم اصلاح‌طلب‌ها وقتی می‌خواهند حرفی بزنند حرف را در دهان علی مطهری تخم‌گذاری می‌کنند و جوجه‌اش درمی‌آید که حرف‌های آنها از دهان ایشان خارج می‌شود. آقای مطهری یک چهره شاخص است که حریت دارد اما تحلیل ندارد. برای همین به در و دیوار می‌خورد.

 

– عطاءالله مهاجرانی: خودش گفت شیر خر خوردم سیاستمدار شدم. یک مدیری که یک روز در یک جایگاه بوده و الان در جایگاهی که ۱۸۰ درجه متفاوت است. مایه عبرت است.

 

* آقای مطهری گفتند ما خودمان باعث رانده‌شدن این افراد از ایران‌ شدیم!

 

من قبول ندارم. البته گفتم علی مطهری مجمع‌الاضداد است. ایشان یادداشت‌هایی درباره آقای هاشمی و خانواده‌اش دارد که با مواضع الانش ۱۸۰ درجه متفاوت است. اگر باعثش بوده هم خودش بوده است.

 

– مهدی کوچک‌زاده: بنده ایشان را بسیار دلسوز می‌دانم اما خودش قبول دارد که گاهی زود عصبانی می‌شود.

 

– محمدجواد ظریف: همان دروازه‌بانی که یک‌چهارم دروازه‌اش را محکم می‌گیرد و بقیه را آزاد می‌گذارد که هر کس خواست گل بزند.

 

– حسین فریدون: برادر محترم رئیس‌جمهور که در تمام جلسات با ربط و بی ربط حضور دارند و از رئیس‌جمهور عکاسی می‌کنند. من کار دیگری از ایشان ندیدم. البته در کار ارز و اینها هم هستند که صرافی ایشان هم مجوز ندارد. اگر می‌شنوند زودتر مجوز را بگیرند چون مجلس در حال پیگیری است.

 

* از ایشان ناراحتی دارید؟

 

خیر.

 

* کلماتی که به کار بردید بار معنایی تندی داشت.

 

انتقاد که دارم. ایشان چه لزومی دارد در جلسه خبرگان باشد یا چه جایگاهی دارد در جلسه هیئت دولت شرکت کند؟

 

– محمود احمدی‌نژاد: مثل همه روسای جمهور محاسن و معایبی داشتند که محاسنشان بیش از معایبشان بود. اصلا با آقای روحانی قابل مقایسه نیست. آقای روحانی را می‌شود با هاشمی و خاتمی مقایسه کرد. احمدی‌نژاد ۹۲ را متفاوت با احمدی‌نژاد ۸۴ می‌دانم. من به همه حمایت‌هایم از احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم چون بر اساس مبنا و اصول بود. به همه نقدها و انتقادهایم هم همینطور.

 

– آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: ایشان را نمی‌شود یک‌کاسه تحلیل کرد. آقای هاشمی قبل از انقلاب در زندان و شکنجه و شورای انقلاب و … الان او را می‌بینم یاد تاریخ اسلام و «زبیر» می‌افتم؛ کسی که سیف‌الاسلام تلقی می‌شد و جایگاه داشت. جزو ۱۰ نفری بود که وقتی کسانی در سقیفه برای جانشین پیامبر تصمیم می‌گرفتند او هم بود. مثل طلحه، سلمان، مقداد، اباذر و زبیر. حتی روایت داریم که زبیر دست به شمشیر برد و گفت علی اگر اجازه بدهی به جنگ با کسانی می‌روم که خلافت تو را قبول ندارند. زبیر ادعای اینکه من در رهبر کردن علی نقش داشتم را هم داشت.

 

– محمدرضا شجریان: خواننده‌ای که مواضع سیاسی دارد، در عین اینکه ادعا می‌کند در سیاست دخالت نمی‌کند اما با رفت و آمدها و حرف‌هایش دخالت دارد. خیلی برایم مهم نیست.

 

* ربنایشان هم مهم نیست؟

 

ربنا زیبا خوانده شده اما شاخصی نیست که درباره ایشان قضاوت مثبتی داشته باشم.

 

– الناز شاکردوست: هنرپیشه‌ای در فیلم آقای ده‌نمکی. هیچ نظر خاصی ندارم، مهم نیست.

 

* شما در شورای اکران بودید.

 

خب که چی؟ باید بگویم ایشان خیلی خوب است؟ شان خودم را اجل از این می‌دانم که درباره ایشان نظر بدهم.

 

Rasaee_2

1 دیدگاه

  1. با سلام خدمت آقای رشید پور عزیز
    من یک سیستم آبیاری کشاورزی گلخانه ای با ۸۵% صرفه جویی در مصرف آب و انرژی سال ۹۴ با هزینه شخصی و وام ساختم اما بدلیل عدم حمایت دولت متاسفانه و بدهی زیاد مجبور به فروش بخشی از آن به ضایعاتی شدم و بخش دیگر آن در پارکینگ خانه ام دارد خاک میخورد یکساله < لطفا در طرح ایده برنامتون مطرح کنید جهت حمایت یا سرمایه گذار و تولید انبوه ….. زنگ خطر کم آب خیلی وقته به صدا در آمده تو را به خدا کمک کنید تا از بحران آب گذر کنیم . من ایده های زیادی در زمینه های کشت ارگانیک و تولید محصولات مفید برای جامعه دارم که حمایت و پول میخواد . ضمنا بببخشید که در سایت شخصی شما ارسال کردم هر کاری کردم در سایت ثبت ایده حالا خورشید نشد ارسال کنم .
    با تشکر فراوان جمشیدیان راد تلفن ***
    لطفا کمک کنید من که دغدغه سلامت مردم و صرفه جویی آب و انرژی را دارم با همیاری شما به این هدف مهم دست یابم انشالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *